In gezondheid vertrouw je op je lichaam, je verzorgt het en geeft het rust. Zo voel je balans, dat voelt prettig. Echter: als je lichaam ziek voelt, zoek je het bedieningspaneel om te herstellen. Toch stuur je het zelf aan via de hersenen, leuk of niet, wil je dat het meewerkt zoals je wenst. Klachten komen vaak ná intensieve periodes, net als overspannenheid en burn-out.     

Pas als iets "klaar" is, zegt jij "he he, nu mag ik uitrusten" met gevolg dat alles wat zich ophoopte er ineens eruit wil. Moe zijn, ziek worden heeft een oorzaak: waar komt het door?  Je kunt zo doorgaan, en kiezen om achteraf met yoga, therapie, voetreflex of sport proberen alle spanning kwijt te raken. Oftewel, jezelf oplappen methodes.

Je kunt op zoek gaan naar hoe & waardoor dit ontstaat, bij de kern aanpakken,die steeds terugkerende oorzaak. Dat begint bij inzicht krijgen hoé iets komt, de wortel van je klacht vinden. Zodat het anders gaat dan voorheen, je zelfs zónder stress hetzelfde kunt doen. Een spreekwoord zegt "als je blijft doen zoals je deed, dan krijg je wat je had" .

Dat lijkt moeilijk, maar is makkelijker dan verwacht. Start gewoon vandaag! Doe dagelijks een simpele ademhalingsoefening:    5 x per dag gedurende 1 minuut (7-8 x) rustig & bewust, in door de neus, uit door je mond ademen. Na 3 weken daalt het stress level tot zelfs  wel 60%. Mooi hè, en zelfs wetenschappelijk aangetoond. 

Toch klachten, pijn of problemen? Kijk verder op deze site of zoek op onderwerp. Misschien kan ik je ergens mee helpen...  Want nu anders leren doen, denken en voelen, brengt later minder zorgen. 😉

  - 2 c- Alle teksten onder Blij van Binnen auteursrecht & copywright