• Hoe ziet je toekomst eruit?

  • Welke trap omhoog helpt?

  • Coaching bied je nieuwe kansen

Laat een probleem nooit winnen,  maar (over)win dat zelf.                                                                                                 Ik gebruik vaak NLP methodes om je wereld in kaart te brengen. Besluiten nemen gaat makkelijker als alles helder is en op een rijtje staat. Je leert dingen te doorzien, ontdekt je patronen of wat lijkt te ontbreken, maar wat er wél van nature is. Bijvoorbeeld het tonen van daadkracht, je intuïtie gebruiken. Zo kwaliteiten beter inzetten, waardoor je meer uit het leven haalt. Bovendien kun je altijd starten en dingen vanaf vandaag anders doen, zodat je gelijk profiteert.

Niemand is perfect: we worstelen allemaal weleens met twijfels. Het is nergens voor nodig om je eenzaam in een probleem te voelen.  Is er iets wat je niet durft te delen, een taboe of schaamte, weet dan: je staat nooit alleen. Hulp biedt steun, je gehoord voelen, onderzoeken  van wat dwars zit, oude ballast loslaten en weer positief licht zien.

NLP definitie: Neuro Linguistisch (gesproken) Programmeren, betekent: de wijze waarin we communiceren met anderen en onszelf. NLP is een geheel van taalpatronen die op het denken, doen en voelen van invloed zijn. NLP wordt gebruikt om beter contact te maken, zowel anderen als jezelf beter te begrijpen en vooral oordeelloos, zonder aannames en via vragen stellen te communiceren.  Door NLP coaching wordt men zich bewust van het eigen gedrag en het effect daarvan. Zo ontstaan nieuwe mogelijkheden en inzichten voor het dagelijks leven.

 

Geef aandacht

In gezondheid vertrouw je op je lichaam, je verzorgt het en geeft het rust. Als je lichaam ziek voelt, zoek je het bedieningspaneel om te herstellen. Toch stuur je het zelf aan via de hersenen, leuk of niet, wil je dat het meewerkt zoals je wenst. Klachten komen vaak ná intensieve periodes, net als overspannenheid en burn-out.  Probeer eens dagelijks een simpele ademhalingsoefening :  5 x per dag gedurende 1 minuut (7-8 x) rustig & bewust, in door de neus, uit door je mond ademen. Na 3 weken daalt het stress level tot wel 60%. Mooi hè, en zelfs wetenschappelijk aangetoond.   Toch klachten, pijn of problemen? Kijk verder op deze site of zoek op onderwerp. Nu anders leren doen, denken en voelen, brengt later minder zorgen. 😉

 

 

 

- 2-b - Alle teksten onder Blij van Binnen auteursrecht & copywright