Patronen van denken, doen en voelen

Veel perfectie patronen ontstaan al op jonge leeftijd. Je kreeg aangepast gedrag door extra hard werken, moeten zorgen of strenge opvoeding. Het voelde vaak niet goed genoeg. Er ontstond een patroon van uiterst je best (móeten) doen. Dat bracht voorspoed, maar liet je ook al jong grenzen overschrijden.

Als volwassene bestaan ook patronen. Hoge perfectie eisen moét, pas dan is er tevredenheid. Er mist zelfvertrouwen, je kunt beïnvloedbaar zijn of overpresteren; juist doorgaan, waar anderen stoppen en pauzeren. Zo ontstaat vatbaarheid voor werkdruk, gepieker, stress, angsten, slaaptekort, controledwang, onmacht en onzekerheid: signalen van Perfectionisme en bevestigingsdrang, te weinig oké zijn.

 

Jouw Perfectionisme: hoe werkt het? Samen ontdekken

Door OCP, een vast stappenplan, kun je perfectionisme vernieuwend en makkelijker hanteren. Een ontdekkingstocht naar wie jíj bent, van jezelf leren houden, gewoon en spontaan te zijn. Hierdoor inzicht krijgen naar wat hindert om je "goed genoeg" te voelen.

Een OCP-traject is minimaal. 5 tot 8 consulten. Je ontdekt hoe ben je opgebouwd en hoe dat komt. Zult begrijpen dat frustraties en angsten een manifestatie zijn van onbeantwoorde emoties en tekortschieten gevoel. Een OCP-coach geeft goede begeleiding, motiveert en ondersteunt het gehele traject.

OCP is Ontwikkelingsgericht leren omgaan met Perfectionisme, de methodiek van Marcel Hendrickx.  www.bevrijdjezelf.be

 

- 3 -