Patronen van denken, doen en voelen

Veel perfectie patronen ontstaan al op jonge leeftijd. Je kreeg aangepast gedrag door extra hard werken, moeten zorgen of strenge opvoeding. Het voelde vaak niet goed genoeg. Er ontstond een patroon van uiterst je best (móeten) doen. Dat bracht voorspoed, maar liet je ook al jong grenzen overschrijden.

Als volwassene bestaan ook patronen. Hoge perfectie eisen moét, pas dan is er tevredenheid. Gemis van zelfvertrouwen, te beïnvloedbaar zijn of overpresteren; juist doorgaan, waar anderen stoppen en pauzeren. Er ontstaat vatbaarheid voor werkdruk, gepieker, stress, angsten, slaaptekort, controledwang, onmacht en onzekerheid: signalen van Perfectionisme en bevestigingsdrang: je voelt je niet oké.

Perfectionisme: hoe werkt het? Samen ontdekken:

Door OCP, een vast stappenplan, kun je perfectionisme vernieuwend en makkelijker hanteren. Een ontdekkingstocht naar wie jíj bent, zodat je weer jezelf en spontaan kunt zijn. Zo inzicht krijgen naar wat hinderde om je "goed genoeg" te voelen.

Een OCP-traject is minimaal. 5 tot 7 consulten. Je ontdekt hoe je perfectionisme ontstond, leeert begrijpen dat  patronen en frustraties een manifestatie zijn van onbeantwoorde emoties of tekortschieten gevoel. Een OCP-coach geeft goede begeleiding, motiveert en ondersteunt het gehele OCP-traject.

OCP is Ontwikkelingsgericht leren omgaan met Perfectionisme, de methodiek van Marcel Hendrickx.  www.bevrijdjezelf.be

 

- 3 -